Sunday, January 27, 2013

Taman Saujana Hijau ~ Putrajaya

Taman Saujana Hijau
Taman Saujana Hijau Presint 11 ~ Putrajaya
Taman ini merupakan lokasi terbaru yang saya jumpa, sebenarnya taman ni dah ada lama cuma saya jer yang tak tau. Terdetik hendak pergi ke taman ini apa bila terlihat seorang rakan saya post gambar di FB nya. Tengok cantik dan teruja hendak pergi.
Taman Saujana Hijau Putrajaya Taman Saujana Hijau Putrajaya
Taman Saujana Hijau ini terletak di presint 11 Putrajaya dan terletak di atas bukit, Lanskapnya terdiri dari dua buah bukit kecil. Pemandangan memang cantik dan taman ini saya lihat diselenggara dengan baik. Rumput dan pokok2 terjaga dengan baik. Sering kali tempat ini dijadikan lokasi untuk para pengantin bergambar kenangan (Outdoor Shoot)

Bagaimana hendak pergi
Mudah sahaja anda cuma perlu cari jalan menuju ke Balai Polis Persint 11, Jika anda jumpa Balai Polis persint 11 maka anda akan jumpa taman ini. Gunakan Google maps, waze dan GPS, pasti jumpa.

Tak banyak yang boleh saya ceritakan tentang Taman ini sbbnya baru pertama kali datang. Itupun sekejap sahaja, saya sampai sekitar jam 5.00pm jalan2 sekejap dah nak masuk magrib.

Aktiviti yang menarik dibuat disini adalah joging sambil menghirup udara segar.

Sekian..

1 comment:

  1. GOOD info... sy pun xtau...kawan sy juga munkin xtau sebab xpernah crita setiap kali sy kesana... insya Allah hujung feb ni sy pg...memang cantik ...damai.....sesuai utk kwn saya yg sedang sakit...xlah jaoh sangat dr present `14

    thanks for the info.. owh ye, trip daki kinabalu utk jun atau julai ade kosong?

    ReplyDelete