Sunday, January 20, 2013

Pengkalan Balak ~ Melaka

Pangkalan Balak
Pantai Pengkalan Balak
Pantai ini terletak di Melaka jalan nak ke Tanjung Bidara. Pantai ini menjadi tumpuan pengunjung yang suka makan maknan laut. Terdapat banyak juga restoran dan chalet-chalet sepanjang pantai ini. Anda boleh cuba beberapa restoran disini. Kebanyakkan tidak la nampak gempak sangat tapi terdapat 2-3 restoran yang ramai pengunjung. Ada restoran yang ada karaoke. Saya mencuba sebuah gerai yang terletak betul2 ditepi pantai. Rasanya biasa saja cuma suasana nya betul-betul dipantai dan dapat pemandangan laut dan kedengaran deruan ombak membadai pantai.


Kebanyakan restoran lain tidak terletak betul2 di tepi pantai atau diatas pantai kerana halangi jalan susur pantai dan juga kerana restoran ini kebanyakkan besar2. Yang ada atas pantai hanya gerai2 kecil sahaja.
Pengkalan Balak Pengkalan Balak
Pantai Pangkalan Balak ini agak kotor dengan sampah-sampah yang dibuang oleh para pengunjung yang tidak bertanggung jawab. Sampah makanan dan minuman seperti bekas polesterin serta plastik minuman. Terdapat kemudahan awam seperti Tandas Awam, Masjid dan kedai runcit yang berdekatan.


Sekian

0 comments:

Post a Comment