Sunday, January 6, 2013

Bukit Ampang ~ Panorama Kuala Lumpur

bukit ampang
Bukit Ampang
Jalan Bukit ampang yang menuju ke Hulu Langat memang tidak asing lagi bila hujung minggu. Lokasi ini menjadi tumpuan warga kota yang ingin minum ringan dan makan snek malan seperti stim boat, burger dan char koew teow sambil menikmati pemandangan panorama indah Kota Kuala Lumpur.
bukit ampang Bukit Ampang
Bukit Ampang Bukit ampang
Lokasi gerai2 ini terletak beberapa meter sebelum sampai ke Look Up Point yang telah ditutup. Look up point dahulunya terdapat menara pandang dan juga restoran. Sekarang ditutup menurut orang ramai tempat tersebut di tutup sejak kerajaan selangor diambil alih oleh Pakatan Rakyat. Saya pun tak tahu apa isunya. Apa2 pun gerai2 lereng bukit ni memang happening la bila malam minggu.
Bukit Ampang
kalau siang hari kita lalu di kawasan ini kita lihat kosong sahaja jalan ini, cuba lihat google map kat gambar dibawah begitula rupa jalannya. Tapi bila malam penuh dengan kereta dan juga gerai yang dibuka hanya pada malam hari. Jika anda berkunjung kesini parking juga susah kerana jika paling dekat dengan gerai dah penuh kereta parking. jadi kalau datang lewat dan org sudah ramai kena la parking jauh sikit.


Kadang2 keasyikkan menikmati pemandangan Kuala Lumpur sambil minum agak terganggu dengan gelagat anak-anak muda yang bermotosikal yang agak kurang sopan membunyikan motosikal mereka dengan kuat sambil mundar mandir di kawasan itu. kekadang menimbulkan kerisauan di kuatiri golongan mat rempit yang suka meragut dan buat samseng, tetapi hasil penglihatan saya setakat ini tiada kejadiam seperti itu. cuma sesekali mereka membuat bising sahaja.


Waktu yang menarik dan ramai orang berkunjung disini pada malam minggu sekitar jam 10.00malam - 1.00pagi. Penggunjung juga terdiri dari pelbagai bangsa. Kekadang tempat juga terhat jika terlalu ramai orang. Biasanya jam 12.00 tengah malam yang datang dengan keluarga sudah mula beransur pulang yang tinggal kebanyakan golongan belia.


sekian.


[googlemaps https://maps.google.com.my/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=3.125799,101.787088&spn=0.001446,0.002411&t=h&z=19&output=embed&w=425&h=350]


Rupa Jalan di siang hari yang tiada gerai mudah alih.

3 comments:

  1. yer,benar aper yang
    di ceritakan oleh saudara Hamdy, Di sana juga boleh terdapat nasi lemak goreng beserta ayam dalam harga yang berpatutan,bila kiter berada di sana seperti couplenite dinner yang nyaman dengan suasana tumbuhan semulajadi dan jauh hiruk pikuk dan kesesakan lalulintas walaupun cuma sesekali deruman motor dari kawasan perumahan yang berdekatan dari susur masuk menembusi tasik permai dan bukit ampang.

    ReplyDelete
  2. hi Apple
    Terima kasih kerana singgah di blog saya. Betul tu lokasi gerai makan ini dengan panorama KL dan di keliling alam semula jadi memang mengasyikkan kita bersantai minum dan makan disitu. memang menarik tempat ini. :)

    ReplyDelete