Tuesday, July 31, 2012

IFTAR Santai di Padang


IFTAR di Padang
Cara berbuka puasa seperti ini sudah menjadi kebiasaan bagi warga kota terutamanya yang tinggal berhampiran dengan padang2 yang mempunyai pemandangan yang menarik. Selain padang kawasan pantai juga menjadi tumpuan. Tempat santai berbuka kali ini adalah di Padang sebelah Masjid Shah Alam.

Jika anda melalui kawasan ini seawal jam 6.00pm, memang tiada apa2 pun, nak nampak orang yang bawa makanan untuk berbuka pun susah. Biasanya orang akan mula datang dengan serentak sekitar jam 7.00om. Selesai jer berbuka puasa sekitar 15minit anda akan dapati semua pengunjung mula beredar balik rumah dan ada yang beredar ke Masjid untuk Solat Magrib.

Biasanya Hujung minggu sahaja orang ramai. saya dimaklumkan jika hari bekerja ada jugak tapi tak banyak. Hujung minggu menjadi pilihan kerana keluarga akan bawa anak2 dan berbuka seperti ala2 piknik. Jika datang awal kanak2 berpeluang bermain bola, badminton dan sebagainya. Selain itu kekadang ada jer progam ibadah yang dibuat dekat tasik bagi menarik pera pengunjung untuk mendengar tazkiroh2


Sekian

0 comments:

Post a Comment