Tuesday, July 31, 2012

Restoran D' Arab Cafe


Restoran D' Arab Cafe
Restoran masakan arab yang terletak di Shah Alam ini sememangnya tidak asing lagi. Boleh tahan sedapnya bagi pengunjung yang meminati resepi masakan arab ini. Restoran ini milik bumiputera. Dah lama saya tak buat entri berkaitan makanan. Bukan apa, kurang masa nak jalan2 cari makan ini.
 
Restoran ini terletak di Seksyen 7 Shah Alam bersebelahan dengan UniSel. Dan terletak di Komplek Anjung 7. Restoran ini mempunyai 15 cawangan di Selangor dan Putrajaya.

Jika anda ingin berbuka Puasa di restoran ini pastikan anda tempah awal kerana meja sentiasa full booked. Tapi kalau anda datang lewat sedikit sekitar jam 8.00pm selepas orang berbuka..maka masih banyak meja lagi. Selain restoran ini di Komplek Anjung 7 ini terdapat banyak lagi restoran. Antaranya kedai burger besar, kedai minuman buahan jus. dan beberapa restoran lain. Komplek ini 2 tingkat dan Restoran D' Arab Cafe ini terletak di tingkat bawah.

 
Terdapat banyak juga menu dan minuman dalam masakan arab. Tapi biasalah mata saya akan tertumpu pada menu yang ada Kambing. Ada 2-3 menu yang ada daging kambing seperti Hanith Lamb, Kabsah Lamb, Aukdah Lamb. Saya mencuba Kabsah Lamb dan Hanith Lamb, Setakat ni kalau antara 2 tu saya lebih prefer Hanith Lamb, sebabya dagingnya di kukus bersama rempah menjadikan ia lembut. Daging kambing ini di makan bersama sos yang rasanya ada pudina. minuman dalam botol yang diimport dari arab juga ada disediakan.


Berikut adalah Contact Number setiap Cawangan


Sekian..

0 comments:

Post a Comment