Monday, October 14, 2013

Jakarta Bandung 2013 ~ 4H3M

Jakarta bandung (15)

Trip Jakarta Bandung
Trip edisi pengenalan ini dibuat hasil permintaan rakan2. Mereka semua tidak pernah lagi sampai ke Jakarta dan Bandung. Trip dirancang sejak january 2013 lagi, Kami berjaya mendapat tiket promo Air Asia pada febuari 2013 dengan harga RM150 pergi balik. Memang Murah kan :D. Mulanya nak turun di Jakarta dan pulang dari Bandung, tetapi disebabkan tiket return Jakarta lebih murah maka flight return pun dari Jakarta.

Persediaan
Tiada persediaan pun kami buat, malahan mana-mana tempahan online pun kami tidak buat. Sebenarnya salah seorang peserta trip ini ibunya adalah orang Indonesia, jadi dia telah menghubungi pakciknya yang tinggal di Bandung untuk booking hotel di jakarta, di bandung dan juga van. Sewa van kami ambil full pakej, bermaksud tiada limit masa, kemana kami nak pergi jam berapa semua boleh. Harga memang mahal sikit berbanding yang transport yang ada tentative.

Day 1 : 5 Oktober 2013
Hari pertama kami semua berkumpul di TBS (Terminal Bus Selatan) di Tasik Selatan. Sarapan dan tunggu rakan2, Nasib baik janji awal jam 9.00am, kalau tidak hampeh jer, nak cukup semua yang datang berjam2 tunggu.. biasa la kawan2. Ada yang pukul 9.00am baru bangun, ada yang dari Johor dan Ada yang jam 9.00am dah sampai..Last2 jam 10 baru semua cukup. Lepak2 makan dan sembang2.
Jakarta bandungJakarta bandung

Jam 11.00 baru naik bus TBS - LCCT. Sebenarnya TBS baru sahaja beberapa bulan menyediakan perkhidmatan bus direct dari TBS ke LCCT, Harga tiket baru RM8. Biasanya dari TBS orang ramai akan naik ERL yang akan tukar bus di stesen Salak Tinggi yang berharga RM12 kalau tak silap. Lebih kurang jer masanya, Bezanya Bus TBS-LCCT direct dan sejam sebiji, manakala ERL Transit kena tukar naik bus di salak tinggi dan setiap 30 minit.
Jakarta bandung Jakarta bandung

Jakarta
Tiba sahaja di Jakarta kami semua menghadapi sedikit masalah untuk melepasi Emigresen Indonesia, Disebabkan tidak booking hotel maka pada kat kedatangan tu kami semua cuma tulis Jakarta, Pegawai emigresen tu tak terima dan tak nak lepaskan kami keluar sehingga hami nyatakan nama hotel.. Waduh2 kenapa begini.. pusing kami sekejap. Sib baik kawan saya dapat call sedaranya tanya nama hotel.. Hotel Mangga Besar di Jakarta. Lepas tulis nama hotel terus dilepaskan.. selama ni tak pernah pulak saya kena macam ni, tak pernah pun ditanya nama hotel. Sekadar tulis nama Kota sahaja. Sebenarnya hotel dah di tempah oleh pakcik kawan saya tu, cuma kami tiada maklumat tu sbb pakciknya ckp "usah risau semua sudah tersedia, datang aja.." :D

Selepas keluar supir yang telah diuruskan oleh pakcik kawan dah tersedia menunggu kami. Kami ambil Van besar muat 14 Orang, kenapa ambik besar semua nak tidur dan duduk selesa. Supir yang jemput kami namanya Pak Eddy sudah tua orangnya sekitar 60 tahun. Kami terus di bawa ke kota jakarta untuk minum dan rehat sebelum ke Hotel. Kalau tak silap sekitar jalan Jalan Hayam Wuruk. Sebaik saja sampai hujan turun dengan lebatnya. Selepas minum kami cek in Hotel Magga Besar yang terletak di Jalan Mangga Besar, Hotel budget saja. Hotel ni selesa jugak walaupun tak la best sangat. Setelah selesai mandi manda barulah kami keluar untuk makan malam.
Jakarta bandung Jakarta bandung
Kami makan malam di restoran Rumah Makan Garuda yang buka 24 jam tak jauh dari hotel. Restoran nasi padang, Harga boleh la murah jugak bergantung pada berapa lauk yang kita sentuh. Dia akan letak banyak piring lauk atas meja kita, yang mana kita nak kita ambil.

Jakarta bandung Jakarta bandung

Selepas makan barulah kami lepak "mengopi" (lepak Minum kopi) di beberapa cafe yang ada life band. itupun tak jauh dari hotel. Ternyata Penyanyi2 dan band2 yang memberikan persembahan live ini bagus-bagus bangat, suara sedap dan pemilihan lagu yang best jugak. memang terhibur. Lepas Lepak sampai jam 1.00am barulah kami pulang ke hotel sebab nak guna wifi percuma :D. Kat hotel ada tapi slow.

Jakarta bandung Jakarta bandung

Day 2 : 6 Oktober 2013
Jam 5.00am semua sudah bangun dan siap2 mandi dan berkemas. sekitar jam 6.00am selepas subuh kami pun bertolak ke Jakarta. Jam 6.00am di Jakarta sudah pun cerah macam kita jam 7.00am. Menggunakan higway dan Kami singgah sarapan di RNR. Sekitar jam 10.00pagi kami sampai di kota bandung, Perjalanan lancar tapi agak perlahan tambah berhenti rehat yang lama. Sampai di Bandung van yang kami naiki terpaksa masuk bengkel untuk pateri exzos yang patah. Seterusnya kami meneruskan perjalanan ke tempat Wisata Kawah Putih.

 Jakarta bandung Jakarta bandung

Kawah Putih
Sebenarnya kami berbahagi pendapat Kawah Putih atau Tangkupan Perahu, disebabkan saya sudah 3 kali ke tangkupan perahu maka saya bersetuju dengan cadangan Pak Supir. Kawan2 yang lain pun sebenarnya tiada idea mana lebih menarik kerana ramai yang dapat info jika ke bandung tangkupan perahu biasa orang melawat. Rupanya pilihan ke Kawah Putih memang pilihan tepat kerana Tangkupan Perahu tutup disebabkan ada erupsi.. haha sib baik tak kesana kalau tidak dah rugi masa.
Jakarta bandung Jakarta bandung
Jadi pesan saya jika anda ke bandung sila la dapat informasi terlebih dahulu keadaan tangkupan perahu atau kawah putih sama ada buka atau tutup. Perjalanan ke Kawah Putih juga mengambil masa 2 jam lebih memandangkan van besar kami yang slow sikit bila naik bukit.

Jakarta bandung Jakarta bandung
Jakarta bandung Jakarta bandung

Sampai saja di entrance Kawah Putih, kami lihat ramainya pengunjung. dan lebih meriah dengan gerai2. ada dua cara untuk naik ke puncak kawah. Satu dengan van pickup warna oren yang disediakan dan kedua dengan kenderaan sendiri. Saya tak galakkan naik dengan kenderaan sendiri keranan sangat curam dan semasa perjalanan naik saya lihat 2-3 biji kereta tersadai rosak :D. lagipun bayaran naik dengan kereta lebih mahal berbanding kalau kita naik kenderaan yang disediakan. Tiket masuk sekitar 30ribu ( Tiket masuk + Transport return).

Jakarta bandung Jakarta bandung

Lebih kurang 30 minit untuk naik. sampai saja di atas kami bergambar dan trekking turun ke kawah yang ada tasik belerang. Memang cantik pemandanganya, tak rugi saya kesini. Kat sini hanya dibenarkan 15 minit sahaja berada di kawah untuk mengelakkan kita pening bau belerang, tapi ada ja yang duduk lama, bagi yang tak tahan keluar la awal. Amaran dan peringatan sentiasa di maikan di corong pembesar setiap 15 minit sebagai lankah berjaga.

Jakarta bandung Jakarta bandung

Restoran Masakan Sunda
Selepas penat melihat wisata Kawah Putih kami singgah makan di Restoran Masakan Sunda. Rupanya kami dah terlewat makan sbb asyik dengan kawah putih, bayangkan kami sampai di restoran tersebut pd jam 3.00pm, memang lapar giler, restoran ni tak jauh dari Kawah Putih otw ke Bandung.

Jakarta bandung Jakarta bandung
Jakarta bandung Jakarta bandung

Restoran ini sekali dengan Hotel, Disebabkan kami lewat sampai maka kani tidak sempat makan di kawasan pondok2 yang berlandskap sawah yang cantik, kami makan di restorannya sahaja. Lepas makan baru kami melawat kawasan tempat makan yang berlandskap tu. memang cantik dan aman.

Shoping Malam
Perjalanan pulang dari Kawah Putih ke Kota Bandung ambil masa 2 jam lebih tambahan dengan jalan yang slow kaki sampi Kota bandung sekitar jam 8.00mlm. Sampai saja di kota bandung kami terus cek in hotel di Hotel Chihampelas 1 yang telahpun di tempah oleh pakcik kawan yang merupakan seorang Pak Polisi.Sempat beliau buat jejak kasih di Bandung, beliau tidak pernah berjumpa adik ibunya malah suami makciknya itu.. ini kira pertama kali jumpa. seterusnya selepas letak barang kami ke butik pakaian, antaranya yang famous dikalangan pelancong Malaysia iaitu Butik Rumah Mode. ingat sekejap ja singgah last2 sampai tutup shoping didalamnya. Rumah Mode ni besar jugak butiknya, pelbagai jenis pakaian dari yang murah hingga yang mahal ada dijual disini. Kat sini boleh jumpa jugak orang Malaysia yang membeli belah.

Jakarta bandung Jakarta Bandung

Seterunya kami pulang ke hotel mandi manda dan bersihkan diri, sekitar jam 12.00 malam kami keluar semula untuk makan, kami makan sekitar cafe yang ada live band di jalan Dago. Selepas makan sekitar jam 1.00pagi kami pulang ke hotel tido


DSC_9039 DSC_9043
DSC_9044 DSC_9045
DSC_9046 DSC_9048

Day 3 : 7 Oktober 2013
Selepas semua selesai sarapan sekitar jam 8.00am maka kami pun mula berjalan kaki shoping sekitar jalan Cihampelas, banyak kedai2 dan juga gerai sekitar jalan Cihampelas. Shooping cenderahati tshirt pun senang di sepanjang jalan ini, banyak yang murah2. Seterusnya kami pulang ke hotel mandi dan cek out jam 12.00 tengahari.


Jakarta Bandung Jakarta Bandung
Jakarta Bandung Jakarta Bandung

Rumah Mode
kami lagi sekali pergi ke Rumah Mode. Sebab tak cukup shoping dan ada yang masih nak shoping kat situ, Jalan2 kat Rumah Mode terjumpa kawan dari Malaysia, keciknya dunia ini.
Jakarta bandung Jakarta bandung
Jakarta bandung Jakarta bandung
Jakarta bandung Jakarta bandung
Kat KL tak jumpa kat Bandung pula boleh terjumpa...hhiihihi.. dia pun bawa keluarganya shoping disitu. Kali ni ramai yang shoping boleh tahan jugak banyak. Seterusnya disebabkan masa singkat kami cuma melewati butik2 yang lain dan beri idea kepada kawan2 yang akan datang sendiri selepas ini. Selain jalan Cihampelas terdapat banyak lagi butik-butik yang bagus2 seperti di Dago dan juga mall2.

Jakarta Bandung Jakarta Bandung

Kartika Sari
Seterusnya kami shoping ole-ole di gedung Kartika Sari, beli kek lapis, Pisang Molen dan kerepek pisang yang famous. Memang ramai kat sini. Gedung Kartika sari ni ada banyak di sekitar Bandung ni. Kami singgah di salah satunya. Kebetulan hujan pulak turun dengan lebat.. Berlari-lari la kami, masa nak balik ke Van ada beberapa orang budak dengan payung menyediakan perhhidmatan menghantar ke Van, bila di tanya berapa bayaran, dia cakap brapa-brapa aja. Kesian macam2 cara mereka buat untuk cari rezeki. Bayar 3ribu dia ckp dah cukup, 3ribu tu baru RM1.

Pasar Baru
Sampai di pasar baru sekitar jam 3.00pm, Makan dulu kat restoran Ampera jam 4.00pm baru shoping kat Pasar Baru. Pusing-pusing dalam pasar baru kepala pun pusing banyak sangat barang dan cantik2 waduh2 ingat dah beli tu cantik... bila jalan lagi jumpa lagi cantik..huhuhu, nak pusing semua tingkat tak sempat jadi shoping mana yang sempat sahaja. Kalau tak cukup rupiah peniaga sini pun terima duit Ringgit. Banyak sangat pakaian, kain pasang, kain tudung, jubah dan pelbagai lagi, Beg dan kasut juga ada. Terdapat medan selera di tingkat 5 kalau tak silap. Van kami pak supir paking di tingkat 6, so bagusnya kami tak perlu turun jadi kami shoping ke atas dan terus g ke parking tingkat 6 :D, cara bijak.

Jakarta
Selepas penat shoping apa lagi kami pun bergerak pulang ke Jakarta. Perjalanan yang panjang sekitar 2-3jam ni kami tak sedar kerana semua dah terbongkang tidur dalam van. Nasib baik ambil Van Besar (Mini Bus) dapat la tido selesa. Kami singgah minum "mengopi" di RnR. Seterusnya masuk sahaja di Bandaraya Jakarta....aduuhhh macet bangat...huhuhuhu nak sampai ke hotel pun berejam la padahal dah masuk kota pun. Seterusnya kami cek in di Hotel Ru-Jia Indonesia yang terletak di jalan Mangga Besar dan tak jauh dengan Jalan Hayam Wuruk.

Selepas mandi kami keluar jalan kaki ke sekitar jalan Hayam Wuruk untuk makan. Makan kat Burger King sahaja. Kawan2 risau nak makan kat gerai takut perut tak tahan. tapi gerai pun sedap2 makanannya dan halal.
Jakarta Bandung jakarta bandung
Selepas makan kami melihat2 di sekitar jalan ni, ternyata banyak sekali gerai pacak menjual obat-obat kuat, antara yang terkenal adalah kapsul urat madu. Sebut Urat Madu pasti semua orang tahu, kalau sebut Cialis, Taladafil ker orang tak paham sangat. Tapi saya tak galakkan beli sbb takut ada yang tiruan dan ekpired, naya jer nanti. Elok2 sihat last2 KO. hahah :D

Day 4 : 8 Oktober 2013
Jam 5.00am kami semua dah bangun siap2kan diri. tepat jam 6.00am kami berangkat ke Airport. Sampai di airport singgah sarapan di J.CO. biar awal senang tak kelam kabut. Seterusnya jam 8.45am kami semua selamat berlepas pulang ke Malaysia.Sampai di LCCT sekitar jam 11.30am.

Sampai sahaja pemeriksaan kastam pegawai kastam pun tanya dari mana, cakap dari jakarta, jadi dia tak cek pun hasil shoping kami, tapi yang balik dari bandung dia siap cek...keret sikit, kalau betul buat kerja cek la semua jangan pilih2, kesian kat akak tu yang balik dari bandung..kena buka begnya..

Walaupun trip ni nampak ringkas dan tak menarik sangat kerana tidak banyak tempat yang kami pergi sebaliknya hanya melewati sahaja.  Sebenarnya trip ini adalah trip pengenalan kepada kawan2 yang tidak pernah datang sini. So selepas melihat2 Jakarta Bandung maka rakan2 saya sudah tau dan sudah rasa yakin jika hendak datang sendiri. Tak susah pun cuma sebelum ini mereka takut2 sebab tak pernah terbang jauh, dan tidak pernah berhadapan dengan karenah emigresen luar. so dah tau  jadi senang saja. siap dah ada yang plan nak datang shoping sendiri di bandung sebulan dua selepas ini.

Dari LCCT kami menaiki bus LCCT- TBS, kereta parking di TBS tak mahal dalam RM25 sahaja. Seterusnya apa lagi kami cari mamak la makan tengahari.. pekena nasi beriani kat Restoran Q-Bistro di Sri Permaisuri. Sambil mengagihkan hasil shoping sebelum masing-masing pulang ke destinasi masing2.

OK sekian rasanya itu sahaja

15 comments:

  1. best sesangatlah.... tp nak join korang tk leh dah...tk larat dah....he he he he

    ReplyDelete
  2. walo xbyk tmpt g,tp mcm kiut pulak tgk mr.7 guys p jenjalan same.haha cool!!!!

    ReplyDelete
  3. tony transport bandungMarch 31, 2014 at 12:46 PM

    Assalamualaikum Wr.Wb. Tuan / Puan
    Mutiara Bandung Transport Solution menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, mesra, jujur, dan peramah
    Free & Eazy Program Tour (semua tempat di bandung)

    Kereta + Pemandu + Parking + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej)

    Rate Kereta Taip Daily/14 hour from 8am yo 10 pm

    Suzuki APV ( 7seat ) 130 RM

    Toyota Avanza ( 6seat ) 130RM

    Toyota Innova ( 7seat ) 160 RM

    KIA Pregio ( 10seat ) 170 RM

    Isuzu Elf ( 10-15 seat ) 215 RM

    Isuzu Elf Long (16-19seat) 270 RM

    Mengenai untuk pengesahan tempahan kereta kita perlu maklumat penerbangan anda / nombor atau nama hotel di mana anda tinggal di Bandung. Kami percaya pelanggan kami. Apabila anda mengatakan bahawa tempahan kereta untuk tarikh tertentu disahkan, maka ia disahkan. Kita tidak memerlukan wang pendahuluan . Sila ingat bahawa Kami akan menjemput anda jika anda mengatakan bahawa tempahan kereta disahkan.
    Jika anda mempunyai sebarang soalan, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya melalui e-mel atau sms panggilan.
    CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma : +62 858 6137 8328
    WhatsApp : +62 858 6137 8328
    pin blackberry : 30D1 82F0
    email:
    tonybandung@smartfren.blackberry.com
    or
    tonytransportbandung@gmail.com

    ReplyDelete
  4. […] 10.Karimun TG Balai- 2012 11.Batam - 2011 12.Batam - 2012 13.Batam - Mkn2 - 2012 14.Batam - 2013 15.Jakarta-Bandung 2013 16.Jakarta-Bandung 2014 17.Karimunjawa Semarang 2013 Trans Java 1.Trans Java 2013, Surabaya, […]

    ReplyDelete
  5. Salam,
    Jom pegi bandung murah jer 199rm per person for 3day 2night (included hotel, transport, and entrance fee)

    Tentative Program Day1
    *Tiba di airport Bandung
    *Pasar Baru trade center
    *Lunch Check in Hotel
    *Toko Tiga ( Branded Jeans )
    *Membeli-belah di Factory Outlet At Jalan Riau (Heritage, Cascades,The Summit, For Men, The Stamp,Terminal Tas, dan The Secret )
    *Dinner dan kembali ke Hotel

    Day2
    *Gunung Tangkuban Parahu
    *Ciater Hot Spring
    *Kebun Strawberry and tea park
    *Lunch
    *Membeli-belah di di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
    *Membeli-belah di Jalan Dago (Grande, Episode, Edward Forrer, Natural, etc)
    *Dinner & kembali ke Hotel

    Day3
    *Check out Hotel
    *rumah kain sulam kat taman kopo
    * cibaduyut-shoes and jacket leather original
    *Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
    *Airport transfer

    Term and condition
    *included transportation for 3day2night type kereta 7seater all included
    *included 3 room deluxe ~king bed size hotel 3star also include free buffet breakfast
    *included entrance fee tangkuban perahu sahaja
    *Tentative bersifat Free & Easy, program boleh diubah mengikut keadaan semasa
    *minimum 6 pax *not included lunch and dinner
    *not included ticket flight and airport tax
    *we dont need deposit~all payment at last day in bandung

    Mohd Tony
    Whatapps / call / sms : +62 858 6137 8328 (fast response)
    Email : Tonytransportbandung@gmail.com

    ReplyDelete
  6. […] 11.Karimun TG Balai- 2012 12.Batam - 2011 13.Batam - 2012 14.Batam - Mkn2 - 2012 15.Batam - 2013 16.Jakarta-Bandung 2013 17.Jakarta-Bandung 2014 18.Yogjakarta Borobudur 2014 19.Karimunjawa Semarang 2013 Trans Java […]

    ReplyDelete
  7. Salam, Jom pegi bandung 289rm per person for 4day 3 night (included buffet breakfast, hotel and transport)

    Tentative Program Day1
    *Tiba di Bandung (please confirmed your arrival time)
    *Pasar Baru trade center
    *Lunch & Check in Hotel
    *Toko Tiga (Branded Jeans)
    *aria jeans
    *depasion factory outlet kain potong
    *Factory Outlet At Jalan Riau
    (Heritage,Cascades,The Summit, For Men,The Stamp,Terminal Tas, dan The Secret )

    Day2
    *Gunung Tangkuban Parahu
    *Ciater Hot Spring
    *floating market lembang
    *Kebun Strawberry and tea park
    *lunch at kampung daun
    *Membeli-belah di Rumah Mode &
    Cihampelas Jeans Centre / ciwalk shopping mall
    *Jalan Dago (Grande, Episode, Edward
    Forrer, gossip,level, etc)

    Day3
    *kawah putih crater/trans studio indoor themes park
    *rumah kain sulam taman kopo /rumah kain sulam & telekung pesona
    *cibaduyut-shoes and jacket leather original
    *factory outlet area riau street,the secret,heritage,oases, etc

    Day4
    *check out hotel
    *Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
    *paris van java shopping mall
    *Airport transfer

    Term and condition
    *included transportation for 4day3night type
    kereta 7seater all included
    *included hoyel
    *include free buffet breakfast
    *rate is not included entrance fee
    *Tentative bersifat Free & Easy, program
    boleh diubah mengikut keadaan semasa
    *rate 6 pax~289rm per person
    *rate 4 pax~307rm per person
    *rate 2 pax~439rm per person
    *not included lunch and dinner
    *not included ticket flight and airport tax
    *we dont need deposit~all payment at last day in bandung
    *for fast response whatapps +62 85322230787

    Wbsite : www.trans459bandung.com

    E-mail :trans459bandung@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Salam akak and abang

    Nak minta izin iklan sikit yee,,peace.

    sapa orang yang nak gi bandung murah bolehlah try pakej jimat ay murah jer RM229 per person for 4day3night

    (rate termasuk 3 bilik room 3star hotel-swiming pool and tengah banda loxcation,FULL transport, and buffeet breakfast) MURAH GILLLER KEHHHH!! (confirm)

    Programnye free and easy jer ya akak sila nak pegi mana sahaja kat bandung

    contoh butiran perjalanan

    firstday (shopping day)
    >Bandung airport or train station Bandung banda
    >Pasar Baru membeli belah
    >Toko Tiga (Branded Jeans)
    >depasion factory outlet kain potong
    >rumah kain dan telekung
    >Factory Outlet At Jalan Riau and dago

    seconday (explore north bandung)
    >Gunung Tangkuban Parahu
    >floating market
    >sariater Hot Spring
    >kampung daun restaurant / dusun bambu
    >wisata naik kuda
    >Strawberry and tea park
    >Membeli-belah di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre

    thirdday (explore north bandung)
    >kawah putih crater
    >trans studio indoor themes park
    >rengganis crater
    >situ pattenggang lake / paris van java shopping mall / cihampelas street / ciwalk shopping mall
    >rumah kain sulam taman kopo / rumah kain sulam dan telekung pesona
    >cibaduyut-shoes and jacket leather original


    lastday (sayonara Bandung)
    >check out hotel
    >memberli oleh2 bandung
    >Airport transfer

    Term and condition
    *rate included sewa kereta andriver also petrol and parking semasa 4day tuh guna kereta yang selesa yee full acon
    *rate included 3 room king bed size/twin hotel 3star with swimming pool andbuffet breakfast
    >rate 6 pax~229rm per person
    >rate 4 pax~269rm per person
    >rate 2pax~389rm per person
    >semua driver kat company kami adalah moslem so tak payah risau lahhh

    >tempahan by whatapps +62 895 2608 0498 (ahmad faturrahman) or
    email alifabandungtour@gmail.com

    trimakasih dan selamat berjumpa kat bandung,,,,, peace and love

    ReplyDelete
  9. Bimo Mekarwangi Bandung TourJune 28, 2015 at 7:43 PM

    PAKEJ MURAH / JIMAT BERCUTI KE BANDUNG

    Assalamualaikum Tuan/ Puan Abang/ Akak

    Salam kenal dari kami, Bimo Mekarwangi Bandung Tour & Transport.
    Sebuah syarikat muslim kat Bandung yang memberikan perkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah favorit untuk dilawati.
    Insha Alloh, driver & tour guide kami yang profesional santun dan peramah akan selalu bawa anda ke semua tempat favorit kat kawasan Bandung, Bogor dan Jakarta dengan selamat.

    Special offer 2015... Jom tempah transport murah kat Bandung jer .

    Rate per Kereta per Day :

    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115

    # Toyota Innova / KIA Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160

    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185

    # Coaster Isuzu Elf Long (17 & 19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    # Toyota Hiace commuter (12 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245

    *Masa sewa 14 jam/hari (8am to 10pm)
    *Include : fuel, parking fee, tol, driver, driver meal and kereta
    *Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta
    *Ada extra charge sebesar IDR 50.000 jika nak melawat ke Kawah Putih
    *Tak ada extra charge jika nak melawat ke kawasan Lembang & Tangkuban Perahu

    Company kami tak payah ada deposite cukup send jer picture flight details and tempahan kereta cukup by WhatApps.

    Terimakasih,
    Bimo Mekarwangi Tour

    ReplyDelete
  10. Salam Satu Malaysia Tuan & Puan

    Kami Alifa Bandung Syariah Tour ada sedia perkhidmatan supir / fullboard pakej bercuti ke Bandung & Jakarta.

    Ada Beberapa Pakej bercuti, yaitu

    Pakej Gold Executive = supir,hotel,makan & tiket lawatan (per pax)

    Pakej Silver Busines = supir,hotel & makan (per pax)

    Pakej Bronze economic = supir & hotel (per pax)

    Pakej Transport jimat = khidmat supir sahaja (per day)


    Rate sewa Kereta per Day :
    # Suzuki APV /Toyota Avanza/Daihatsu Luxio (6 seat)
    Rate: IDR 400.000 or RM 115


    # Toyota Innova / Kia Pregio (8 seat)
    Rate: IDR 550.000 or RM 160


    # Coaster Isuzu Elf Short (11 seat)
    Rate: IDR 650.000 or RM 185


    # Coaster Isuzu Elf Long (17&19 seat)
    Rate: IDR 850.000 or RM 245



    * Include : minyak, parking fee, tol, driver, toll, driver meal and kereta

    * Exclude : entrance fee ke tempat-tempat pelancongan untuk persons & kereta.

    Sila Tuan dan Puan decide tempat lawatan boleh ikut tentatif program yg sudah di sediakan atau ikut plan sendiri. untuk layanan kami janji akan berikan layanan yg tiptop,keranah,ramah & berbudi bahasa. Our service guaranteed if service tak ok tak payah payment at last day tuh. InsyaAlloh sedikit rejeki dari tempahan anda akan disalurkan pada badan amil zakat tempahan karena company kami compang syariah.

    Joom Tempah sekarang juga dan dapatkan special rate dari company kami. InsyaAlloh barokah.


    Whatsapp : +62 852 9446 6131 (Ahmad Alifa)

    email : ahmadalifabandungtour@gmail.com

    facebook & email: ahmadalifabandungtour@gmail.com

    LINE and Wechat and whatapps :

    +62 852 9446 6131

    Semoga inform yg saya berikan dapat
    memudahkan urusan untuk bercuti ke bandung.

    Terima kasih.
    Wassalam.wrwb.

    ReplyDelete
  11. Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
    Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (Amiin) Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta. Buat tuan/puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :
    Call : +6282214441280

    WhatsApp : +6282214441280

    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)

    Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

    Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Terima Kasih...

    ReplyDelete
  12. Salam sejahtera Tuan / Puan, Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki (Amiin)... Kami disini ingin menawarkan perkhidmatan sewa kereta di Bandung/Jakarta. Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

    Call : +6282214441280

    WhatsApp : +6282214441280

    Email : dhanibandung@yahoo.com
    Blog : Melancongdibandung.blogspot.com (Dani Tour Bandung)

    Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

    KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET TRANSPORTASI dan HOTEL, MURAH JER...

    Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
    Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Terima Kasih...

    ReplyDelete
  13. Hot promotion for your holiday..!! 4 Day 3 night
    Jom ..jom..booked..πŸŒπŸŒ™πŸ’ƒπŸΎπŸƒπŸšΆπŸ‘šπŸ‘—❤πŸ‘“πŸ‘œπŸ’Ό
    ■ 4 pax -- 379RM/125sgd/1.250.000,-Idr
    ■ 6 pax -- 340RM/112sgd/1.120.000,-IDR
    ■ 7 pax -- 335RM/110sgd/1.100.000,-idr

    Jom shoping in Bandung, paris van java city πŸ‘ŸπŸ‘’
    πŸ‘ πŸ‘“πŸ‘žπŸ‘ŸπŸ‘’πŸ‘—πŸ‘œπŸ‘’πŸ’°

    Note : Package included
    ▪ Daily transport included driver, fuel, tol, parking, driver meals
    ▪ New car with 7 seater, full Aircon
    ▪ Daily mineral water
    ▪ Breakfast daily from hotel
    ▪ Daily tour (as costumer request)
    ▪ Hotel 4/5 star with 2 person inside
    ▪ Airport pickup and drop
    ▪ Tax and service
    Hotel choice :
    πŸ”…Grand Royal panghegar
    πŸ”…Golden flower hotel
    πŸ”…Gino ferucci Braga
    πŸ”…Clove garden hotel
    πŸ”…Grand setiabudhi hotel
    πŸ”…Majesty hotel

    More detail you can contact us at :
    Primera Trans Bandung
    Whatsapp : +6285 318 49 0001
    Email : primeratrans@gmail.com
    Path : Primera trans
    Facebook : Primera Trans Bandung
    Website : www.primeratrans.com

    Happy holiday allπŸŽΆπŸŽ΅πŸ“πŸ“πŸŽ‰

    ReplyDelete
  14. Salam sejahtera Tuan / Puan, Sebelum itu ingin memohon maaf kerana membuat promosi disini...
    Semoga Tuan/Puan senantiasa diberikan kesihatan yang baik dan dimurahkan rezki(Amiin). Buat Tuan/Puan yang sudah merancang bercuti ke Bandung/Jakarta dan memerlukan kereta beserta pemandu bolehlah hubungi kami :

    WhatsApp : +6282214441280
    Call : +6282214441280
    Call : +6282282222896
    Email : Dhanibandung@yahoo.com
    Blog : Melancongdibandung.blogspot.com(Dhani Tour Bandung)
    Website : www.paketpelanconganbandung.com
    Kami sangat mengutamakan kepuasan tetamu dan dijamin harga yang sangat berpatutan...Insya Alloh kami memberikan service yang terbaik dan layanan taraf 5 bintang...

    KAMI PUN MENYEDIAKAN PAKET BERUPA TRANSPORT DAN HOTEL

    Semoga inform dari saya dapat memudahkan urusan bercuti Tuan/Puan untuk ke Bandung.
    Nb : Yang lebih mahal itu banyak, yang lebih murah pun ada tapi kami janjikan yang terbaik dari Dhani Tour Bandung... (Insya Allah) Jom mari melancong di Bandung murah sahaja... Wassalam dan Terima Kasih...

    JOM MELANCONG INDONESIA…
    CITY TOUR BANDUNG DAN CITY TOUR JAKARTA

    ReplyDelete
  15. haha keren banget mas ceritanya

    ReplyDelete