Sunday, October 20, 2013

Pak Kasim Asam Pedas Melaka ~ Pantai Dalam

Pak Kasim Asam Pedas Melaka
Pak Kasim Asam Pedas Melaka
Jalan-jalan cari makan saya kali ini membawa saya ke kedai makan Pak Kasim. Salah seorang rakan saya mencadangkan Asam Pedas Pak Kasim. Lokasi Kedai Makan Pak Kasim Asam Pedas Melaka ni terletak di Medan Selera Bazaria Pantai Dalam. Memang mudah sahaja hendak ke kedai makan ini.
Pak Kasim Asam Pedas Pak Kasim Asam Pedas
Makan Tengahari memang meriah disini, Ramai pengunjung yang datang pelbagai bangsa. Sebut sahaja nama Pak Kasim siapa tidak kenal. Kedai nasi campur pelbagai masakan ni memang menyelerakan. Harga sekali makan seperti nasi sayur lauk dan air cuma sekitar RM5-RM6 sahaja. Memang Murah.
Pak Kasim Asam Pedas
Menu yang saya nak ketengahkan dalam entri kali ini adalah masak Asam Pedas Pak Kasim yang terkenal. Rasa memang sedap, terdapat dua jenis ikan yang digunakan iaitu ikan pari dan ikan dan ikan parang. Dua-dua ikan memang sedap, saya suka asam pedas ikan pari. Ikan lembut dan rasanya yang enak. tak banyak yang saya boleh ceritakan dan bagi gred kesedapan. Tapi mengikut tekak saya memang sedap. Saya tak dapat nak bandingkan dengan mana2 Asam Pedas sbb saya baru try yang Pak Kasim sahaja. Kalau pembaca ada lokasi lain yang sedap boleh cadangkan untuk saya cuba.

Sekian

0 comments:

Post a Comment