Saturday, August 17, 2013

Eye in the Sky ~ AirAsia E-Gift Voucher

eye sky
Baru-baru ini saya terpilih sebagai spy AirAsia survey. Kiranya tak sia-sia juga la naik Pesawat AirAsia ni selalu. Selepas dapat email yang kita dilantik sebagai Spy Eye in the Sky, kita akan dapat email seterusnya beserta dengan no rujukan pesawat dan booking yang telah kita buat sebelum ini, email ini sebagai reminder untuk tugasan apa yang perlu kita buat bila menaiki pesawat yang telah kita tempah itu. Tugasan seperti berikut:


1. When you checked in at the counter:
a. How many people were in front of you in the queue?
a. How much time did you have to wait in the queue?
2. Did the staff ask you security questions relating to your baggage?
3. Was an announcement made for your flight at the departure gate?
4. What was the name of the cabin crew who served you?(Refer to name tag)
5. Did the Captain make an announcement to welcome you on board?

IMPORTANT!
a) To be eligible for the RM 50 EGV you must complete ALL of the questions and provide the exact name of a cabin crew (as displayed on name tag) for verification purposes.
b) You must not let any AirAsia staff or guests know that you are our 'Eye in the Sky'!
eye sky
Selepas sehari kita menaiki pesawat kita akan dapat email lagi yang bagi link kepada webpage yang ada survey. Survey ini expired 7 hari sahaja bermula kita dapat email link ini. Jadi kena cepat. Bila klik link survey saya jawab soalan berdasarkan tugasan yang diberi, saya dah siap catit nota ketika naik pesawat tersebut supaya tidak lupa. Apa yang penting adalah nama FA ( Flight Atendant) mesti kena betul untuk pengesahan. Susah jugak nak baca nama pada taq nama mereka, sib baik saya dapat satu nama, sebaiknya kalau dapat lebih dari 1 nama lagi bagus untuk pengesahan. Ejaan mesti betul jangan salah.
eye sky
Setelah isi survey selepas beberapa hari saya terima email Gift voucher. Mula mcm tak caya, tapi bila saya cuba buat tempahan dan memasukkan no voucher untuk penebusan ternyata ia adalah benar :D. Dapat la saya beli tiket flight ke destinasi berikutnya dengan harga murah :).


TQ AirAsia

2 comments:

  1. mantappp selamat gan,,

    ReplyDelete
  2. Hi~ I just received Air Asia invitation, but I will not on board in coming 90 days, do you know can I redeem the coupon to purchase the meals in my July 2014 flight?

    ReplyDelete