Monday, October 24, 2011

Bukit Tinggi Resort


Bukit Tinggi Resort
Bercuti di Bukit Tinggi Resort Genting Highlands. Kawasan tanah tinggi yang nyaman dan bersuhu sederhana sejuk. Kawasan ini amat luas terdapat beberapa banggunan seperti diluar negara dan juga terdapat padang golf. Bayaran masuk berbeza-beza bergantung tempat mana kita hendak masuk. Disebabkan sy cuma singgah untuk melihat pemandangan jadi sy cuma pergi ke castle yang selalu dikunjungi orang ramai. Bayaran masuk seorang adalah RM12. Tiada apa2 yang menarik cuma pemandangan yang menarik. ia bagus untuk orang yang hendak bercuti rehat sambil relakskan minda. Untung bagi orang yang menginap di resort tersebut.
 
Saya pergi untuk melihat pemandangan dan bergambar jadi sy tak menginap la. Tapi kebetulan cuaca tak elok hujan renyai2 jadi nak ambil gambar pun tak jadi.. Rasa rugi pulak bayar RM12 tapi cuaca tak elok untuk ambil gambar. Jadi sy pun Ronda2 sekejap dan terus pergi ke genting highlands.

Di Castle ini juga terdapat restoran dan ada pertunjukkan. Ramai jugak yang menginap disini kebetulan ketika sy datang ada group dari Universiti Taylor sedang buat team building.
 
Cara Hendak ke Bukit Tinggi Resort
Selepas Genting Sempah anda perlu terus menghala ke Kuantan dan lihat papan tanda Berjaya Hill Resort/ Bukit Tinggi Resort. Mulanya saya cari papan tanda Bukit Tinggi Resort tapi tiada yang ada cuma papan tanda Berjaya Hils resort , dalam kekeliruan sy ikut GPS sampai la jumpa pak guard, pak guard tu akan bagi arah pada anda. tak susah pun lepas pak guard yang pertama terus jer sampai jumpa pintu masuk yang kena bayaran tiket. Sebelum itu anda akan melalui Balai Polis dan Padang Golf sebelum sampai ketempat tersebut.

Di castle yang sy pergi ni , tempat parkingnya di basement, tak kena bayar. itu rasanya nak citer. ada banyak lagi tempat kat situ untuk adventure tapi setiap nya ada bayaran,. saya tak dapat citer banyak sbb tak sempat explore pun. Next time saya pergi sy update.

sekian.

0 comments:

Post a Comment