Monday, January 27, 2014

Restoran Daun Pisang ~ Devi's Corner Bangsar

Devi's Corner
Restoran Daun Pisang ~ Devi's Corner Bangsar
Jalan-jalan cari makan kali ini membawa saya ke Restoran Daun Pisang di Bangsar. Restoran Daun Pisang Devi's Corner Bangsar ni antara restoran mamak yang antara yang terkenal dikalangan warha kota dan warga bangsar. selain restoran ini ada juga restoran mamak lain yang berhampiran.


Apa yang bezanya restoran ini dengan restoran mamak yang lain..tiada beza pun dari segi menu dan masakan. Cuma yang beza adalah makanan dihidangkan dalam daun pisang, so tiada pinggan digunakan. kita duduk sahaja dia dah letak daun pisang, just cakap nak lauk apa nanti dia hidangkan. Yang menariknya kalau tak cukup nasi atau lauk panggil saja dia datang tambah. Puas la makan. Rasa curry ok jugak boleh la nak kata sedap. Bila dia letak nasi dia akan tanya kuah apa mau, biasanya ada kuah kari ayam, kari ketam, kari daging,, kita pilih so dia akan curah atas nasi kita mcm nak banjir.
Devi's Corner Devi's Corner
Apa yang anda lihat di gambar atas mcm tu la banyaknya. saya pilih lauk kambing dan ikan goreng. Makan memang kenyang, saya makan tengahari malam pun saya dah tak dinner dah sbb masih kenyang. Kalau datang peak hour sekitar jam 1.00pm memang sesak. Kalanak makan daun pisang ni naik tingkat atas yang ada aircond. tingkat bawah jarang nampak orang makan daun pisang kat bawah orang ramai lebih kepada lepak minum dan makan roti canai.


Restoran ni terletak di Bangsar bersebelahan Bangsar Village, corner lot kedai tepi jalan sahaja. tak susah pun nak cari restoran ni.

Ok itu saja yang dapat saya kongsikan bersama anda.

Sekian

1 comment:

  1. […] Selain itu Terdapat beberapa restoran Mamak Seperti Restoran Daun Pisang Devi’s Corner Bangsar (https://hamydy.wordpress.com/2014/01/27/restoran-daun-pisang-devis-corner-bangsar/), Restoran Chawan (https://hamydy.wordpress.com/2012/03/17/restoran-chawan-bangsar/) dan juga […]

    ReplyDelete