Friday, August 3, 2012

Backpacker - Korea

Post kali ini khas saya buat bagi memberi sedikit info kepada pembaca blog saya. Rentetan dari pertanyaan, SMS, email dan panggilan telefon yang saya terima dari seluruh Malaysia bertanyakan info dan pengalaman saya melawat Korea. Maka saya pun mengambil kesempatan ini menulis semula trip saya ke Korea pada Mac 2011.

Dalam Post saya yang lepas tidak banyak saya tulis pengalaman saya memandangkan ketika itu saya agak sibuk.

http://hamydy.wordpress.com/2011/03/14/korea-2011/

Berikut Adalah Senarai Penginapan Murah "Backpacker" di Korea. Ada yang murah dan ada yang sederhana.

1. Guest house in korea

2. Backpacker Sinside.com

3. Seoul Backpackers

4. HostelZ   :Web yang ada list semua hotel buget di Korea.

5. http://www.staykorea.co.kr/english/index.html

6. http://www.hostelseoulkorea.com/

Sekian

7 comments:

  1. Salam Hamydy, agak2 ada x nk organize trip g Korea???

    ReplyDelete
  2. Wsalam Sue
    Memang Ada perancangan trip ke Korea cara backpacker untuk tahun depan 2013. dah ada pun beberapa orang yang akan ikut saya. tarikh tidak tetap lagi, kami cuma tunggu promo air asia sahaja, duit flight dah pun stanby. dapat jer tiket promo terus beli.

    ReplyDelete
  3. daripada pengalaman U berapa full bajet yg di perlukan? tqvm

    ReplyDelete
  4. salam siti
    terima kasih kerana komen.

    sebenarnya kalau nak tanya brapa buget tu susah sikit. saya nak jawab. sebab setiap buget bergantung pada tentative perjalanan jenis tempat yang dilawati, jenis penginapan dan jenis transport.

    Ada trip Santai, Trip Backpacker dan Trip Pakej

    jadi trip macamana anda hendak

    *kalau ikut trip backpacker
    - menggunakan transport awam (Bus, Train, kalau teksi tu last choice)
    - sanggup jalan kaki
    - hotel buget yang paling murah hanya untuk tido, Hostel, Dorm
    - makan di gerai2
    * cara ini memang boleh jimat banyak
    * RM1000 pun dah cukup.

    Jadi nasihat saya adalah..

    siti list kan tempat yang hendak dilawati.
    then dari situ baru boleh kirakan buget


    sekian terima kasih.

    Trip yang saya pegi ni Trip santai so mahal sikit la Total = RM1800
    http://hamydy.wordpress.com/2011/03/14/korea-2011/

    Termasuk
    - Hotel 5 bintang
    - Sewa Van dan Guide
    - Tiket masuk
    - Makan

    ReplyDelete
  5. tq harga jauh lebih rendah drpd pakej2 yg telah saya survey,harga ni untuk minimum berapa org dan musim apa? tqvm

    ReplyDelete
  6. Berapa harga yang awk dapat dan apa tentativenya.

    ReplyDelete
  7. rm3380 nami island, everland theme park, shoping 2 3 tpt pusat ginseng jade klau pegi jeju island tambah rm300-400 lg, travel 7 atau 8 hari harga included return flight tp tak tau flight apa...

    ReplyDelete