Wednesday, March 16, 2011

Bandung 2011


Jalan2 hujung minggu di Kota Bandung, Lawatan saya ke Bandung kali ini tidak la berjalan2 sangat, lagi pun masa agak terhad iaitu cuma sabtu ahad sahaja. Sebenarnya saya mengambil kesempatan menghadiri majlis pernikahan teman saya yang sama2 belajar Sarjana di UKM. Beliau orang Daerah Demak dan Isterinya orang Bandung. Majlis Pernikahan berlangsung pada 12 Mac 2011




Tentative Trip

11 Mac 2011 - Day 1
10.00pm - Saya tiba di Bandung, langsung ambil teksi untuk bawa ke Rumah Penginapan

12 Mac 2011 - Day 3
07.00am - Sarapan pagi bersama keluarga pengantin
09.00am - Menaiki Angkutan Kota ke salah sebuah Shoping Mall - jalan2 dan cari simkad no Indonesia.
11.00am - Bersama2 dengan keluarga pengantin ke Dewan tempat Majlis pernikahan
05.00pm - Majlis pernikahan (Akad Nikah) berlangsung selepas Asar.
06.00pm - Jamuan Ringan - Ahli keluarga dan teman rapat
08.30pm - Majlis Persandingan bermula dan Jamuan Makan
11.00pm - Majlis Tamat - Pengantin lelaki pulang ke rumah Pengantin Perempuan
12.00pm - Saya bersama pakcik pengantin pusing2 bandar bandung cari tempat minum.

13 Mac 2011 - Day 4
07.00am - Teman saya dan Isterinya (Pengantin Baru) datang jemput saya pergi sarapan.
08.00am - Singgah di sebuah tempat rekreasi sukan ( Ramai orang berjoging dan bersenam di tempat ini)
09.00am - Singgah di pasar pagi bersebelahan dengan tempat rekreasi tersebut. Pelbagai barangan dan juadah makanan dijual disitu.
10.00am - Pergi ke rumah Family Mertua teman
12.00am - Menaiki Angkutan Kota ke Bandar singgah di Pasar Baru, Kartika Sari dan singgah makan di Ampera.
03.00pm - Ke Airport dan pulang ke KL.


Dikesempatan ini ingin saya merakam jutaan terima kasih kepada keluarga Kurniawan dan keluarga mertuanya yang telah melayan saya dengan baik sepanjang saya disana. Dan tak lupa juga sekalung TAHNIAH pada Kurniawan dan Isteri "Selamat Pengantin Baru Semoga Berbahagia Selalu"
 

3 comments:

  1. assalamualaikum,
    ape khabar brader, aktif blogging nampak
    aku pun baru balik Bandung haritu
    bawak bini retail therapy he he
    Nice place kan.

    ReplyDelete
  2. ni gi bandung tak buat laporan akt adik djun syg.mesti dia kata abg mydy jgn lupa beli baju untuk djun tau saiz 's' la.tak pun adik djun syg ikut skali.skandel katakan.gila sgt

    ReplyDelete
  3. hi moriffin
    wsalam
    terima kasih sbb singgah komen di blog saya.
    yup bandung tempat yang menarik jugak, agak terhad masa saya disana kerana cuma menghadiri majlis perkahwinan teman saya. Jika pergi di Pasar Baru boleh jumpa ramai orang Malaysia shoping sakan kat situ.

    ReplyDelete